ACM waarschuwt ondernemers voor 'ongewild overstappen'

03-12-2018

             

ACM waarschuwt ondernemers voor 'ongewild overstappen'

Na consumenten lijken nu ook ondernemers geconfronteerd te worden met ongewild overstappen na een andere telefonieaanbieder. Toezichthouder ACM ontvangt regelmatig klachten van ondernemers die aangeven dat ze ongewild en onbedoeld een nieuw zakelijk telefoniecontract zijn aangegaan. Ondernemers blijken niet in de gaten te hebben dat ze toestemming geven voor de overstap naar een andere telefonieaanbieder.

In veel gevallen sturen telefonieaanbieders brieven met antwoordkaarten waarbij de ondernemer volgens ACM de indruk kan hebben dat deze afkomstig zijn van zijn huidige aanbieder. Ondernemers zetten vervolgens hun handtekening op de antwoordkaart zonder te weten dat het hier niet om hun huidige telefonieaanbieder gaat. Ook ontvangt ACM klachten van ondernemers die worden gebeld door telefonieaanbieders. In de gesprekken kan de indruk ontstaan dat met de huidige telefonieaanbieder gesproken wordt.

 
 
 
 
‹ Terug naar overzicht